واکس خودرو

واکس و پولیش نانو

واکس و پولیش نانو

واکس و پولیش نانو ،هر خودرویی در طول چرخه عمر خود نیاز به نگه‌داری مناسب دارد .تا اگر تصادفات و اتفاقات پیش‌بینی‌نشده را در نظر نگیريم. میزان فرسایش آن در اثر شرایط و عوامل طبیعی به کم‌ترین مقدار خود کاهش پیدا کند. یا به عبارت عامیانه‌تر خودرو رخ و چهره خود را حفظ کرده باشد. با این وجود هستند مالکانی که بدون توجه به این مسائل موجب ایجاد تخریباتی به ویژه در بدنه خودروی خود می‌شوند. که از جمله آن‌ها می‌توان به آفتاب‌سوختگی، زنگ‌زدگی و… اشاره داشت.

استفاده از انواع پولیش و واکس نانو یکی از بهترین بازدارنده‌های بروز چنین مشکلاتی در بدنه خودرو محسوب می‌شوند. که در عین حال جذابیت ظاهری دو چندانی نیز به آن می دهندتا حتی در هنگام فروش نیز به عنوان یک عامل تحریک‌پذیر و مشوق در ترغیب فردبه خرید خودرو باشد.

تفاوت پولیش و واکس چست؟

پوليش به دليل نوع تركيب و مواد به‌كار رفته در آن، يك اليه ميكروسكوپي از پوشش بدنه خودرو بر ميدارد. ( شبيه به كاري كه در پيلينگ پوست انجام ميشود ) . اما واكس يك لايه ميكروسكوپي روي رنگ باقي ميگذارد.

اين تفاوت باعث ميشود. تا از پوليش براي صيقل دادن و برگرداندن جالي رنگ به حالتي كه در روز اول بوده استفاده شود. همان طور كه ميدانيد، آخرين لايه رنگ كه در رنگهاي متاليك، كيلر و در رنگهاي روغني، رنگ نهايي است. بعد از چند سال بر اثر عوامل طبيعي و نيز سايش ناشي از تميز كردن خودرو دچار خط و خش هاي ميكروسكوپي مي شود .كه با چشم غيرمسلح قابل ديدن نيست.اما در مجموع جال و صيقل و شفافيت رنگ را كاهش ميدهد.

استفاده از پوليش باعث مي شود تا اين خش هاي ريز به همراه اليه ميكروسكوپي كه برداشته ميشود. از بين بروند، اما تكرار اين كار باعث كاهش ضخامت كيلر در رنگهاي متاليك و لايه رنگ در رنگ هاي روغني (ساليد) خواهد شد. پس از پوليش‌كاري، براي حفظ و افزايش براقيت رنگ خودرو و نيز محافظت آن در برابر ساينده ها و آلاينده ها، مي توانيد از واكس استفاده كنيد.

اما براي خودروهاي نو و در حد نو، لازم نيست. از پوليش استفاده كنيد. به جاي اين كار بهتر است خودرو را واكس بزنيد تا با ايجاد لايهاي بسيار نازك روي رنگ، ضمن تامين يك پوشش محافظتي، جال و صيقل بيشتري براي خودرو فراهم كنيد.

پیش از بیان رویه کار که به صورت مرحله به مرحله ذکر میشود. باید توجه داشت که توصیه به استفاده از پولیش برای یک خودروی نو، در هر سال تنها یک یا حداکثر دو بار است. که این تعداد برای واکس بدنه میتواند به یک یا دو بار در ماه افزايش پیدا کند. چرا که استفاده بیش از اندازه از پولیش و حتي گاهي واكس، میتواند به صدمه دیدن رنگ بدنه منجر شود.

پولیش بدون کارواش

خودروهایی که به رنگ متالیک هستند.لایه ای به نام کیلر که ضخیم و شفاف است. بر روی رنگ قرار می گیرد که وظیفه محافظت از رنگ اصلی را دارد . همچنین موجب شفافیت و درخشندگی بیشتر می شود.

اگر کیلر کاملاً سالم باشد. حتی خطوط با عمق 40 میکرون را نیز می توان از بین برد. برای خطوط عمیق باید از دستگاههای ضخامت سنج مخصوص استفاده کرد. اما افراد با تجربه می توانند با لمس خطوط ، میزان عمق آن را تشخیص دهند.

اگر روی بدنه خودرو خطوط عمیق ایجاد شود. و سطح رنگ ، سنباده و پولیش بیشتری خورده باشد .و ضخامت رنگ کم شده است. هرگز نباید از پولیش سخت بر روی سطح استفاده نمود. زیرا آسیب جدی به بدنه خودرو وارد می کند.به عبارتی نباید بیش از 50٪ لایه خارجی را با پولیش از بین ببرید. حتی اگر خراش از بین برود رنگ خودرو به شدت آسیب پذیر خواهد شد.

بنابراین اگر قصد استفاده از سنباده در منزل دارید. باید با دقت و مطالعه کافی این کار را انجام دهید. تا خودروی شما بدون آسیب و زیبا و درخشان شود.

هنگام استفاده از پولیش باید به فاصله 10 سانتی متر اطراف خط را با چسب بپوشانید. تا محدوده پرداخت را مشخص کنید.لایه برداری سنباده بیشتر از پولیش است.بنابراین برای کار با آن دقت کافی داشته باشید.

حین کار با سنباده ، سطح بدنه باید مرطوب و لغزنده باشد . از ترکیب آب و صابون برای اسپری کردن این سطح استفاده نمائید .میان سطح دست و سنباده از فوم یا اسفنج استفاده کنید. تا به صورت یکنواخت روی تمام قسمت سنباده فشار اعمال کنید . بهتر است از سنباده پوستاب که از نظر زبری 3000P:می باشد و یا حتی سنباده نرم تر و یا کارشده، برای از بین بردن خطوط روی بدنه استفاده شود.

کشیدن سنباده با زاویه 90 درجه نسبت به خطوط ، سریعترین حالت برای رسیدن به عمق خط و ناپدید شدن آن است .پس از فرآیند سنباده کشیدن ، سطح بدنه به دلیل ایجاد هولوگرام و خش های سطحی، مات و کدر می شود. که می توان از پولیش آنتی هولوگرام و نیمه زبر برای داشتن سطحی براق استفاده نمود.

واکس خودرو

قبل از هرچیز ذکر این نکته ضروری است که زیر نور آفتاب واکس زدن را آغاز نکنید، بهترین مکان برای واکس زدن خودرو داخل پارکینگ، محل‌های سربسته یا در سایه است.

در قدم اول خودرو را به خوبی بشویید، سپس از آن را به خوبی خشک نمایید، پس از خشک شدن، واکس را به صورت لایه‌هایی نازک روی بدنه ماشین قرار دهید و آن را پخش کنید. بهتر است برای مالیدن واکس از پارچه‌ای نرم یا پد‌های اپلیکیتور استفاده نمایید و پارچه آغشته به واکس را به صورت دایره‌ای بر روی بدنه ماشین بکشید.

ارتباط باما

گروه تولیدی و فروش شرکت یاتاش باسابقه ای درخشان در تولید محصولات شوینده نانوی خودرو درخدمت شما عزیزان هستیم.

شماره های تماس : 02165637685-02165621406-09128048089-09195110625

آدرس تهران ،بزرگراه اشرفی اصفهانی جنوب پایین تر از سه راه مرزداران ـ برج نگین رضا ـ
دفتر مرکزی تولیدی یاتاش

آدرس وبسایت : yatashco.com

آدرس ایمیل :YatashCo@Gmail.com

آدرس اینستاگرام : yatashco

منبع :شرکت یاتاش 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *