نکات فنی خودرو

نکات مهم در نگهداری باتری خودرو

نکات مهم در نگهداری باتری خودرو

نکات مهم در نگهداری باتری خودرو ،باتری یکی از قطعات خودرو است که سلامت قطعات دیگر را تامین می کند. قطعه‌ای که وظیفه تامین برق خودرو را بر عهده دارد. بنابراین نگهداری از آن می‌تواند بر عمر این قطعه بیفزاید.بنا به گفته کارشناسان، باتری یکی از قطعاتی است که در آن بر اثر فعل و انفعالات شیمیایی، انرژی الکتریکی ذخیره می‌شود. تا در صورت نیاز قابل استفاده باشد. بنابراین یکی از علائم خرابی باتری این است. که هنگام استارت زدن، باتری نتواند استارت را به حرکت در آورد. علامت دیگر کم شدن پی‌در‌پی آب خانه‌های باتری است.

تشخیص سلامت باتری خودرو

برای تشخیص سلامت باتري خودرو در نوع تر آن، مي‌توانید سطح الکترولیت یا آب باتري را کنترل کنید. میزان آب باتري موجود در محفظه باتري باید 10 تا 15 میلیمتر بالاتر از صفحات سربی آن باشد. در غیر این صورت نیاز به رسیدگی دارد.  همیشه به چکه‌هاي زیر خودرو توجه کنید.زیرا ممکن است این چکه‌ها مربوط به باتري خودروی شما باشد. که در این صورت نشان از نشتی باتري خودرو دارد. این قطره‌هاي اسیدی مي‌تواند قطعات خودرو را دچار خوردگی و به آنها آسیب‌هاي فراوانی وارد کند. نکته مهم دیگر در باتری‌های «تر»،این است که اگر باتري به آب احتیاج دارد حتما به آن آب مقطر اضافه کنید.

درکل عمر مفید باتری خودرو دوسال است.به شرایط آب و هوایی بستگی دارد.

راههای افزایش طول عمر

باید به رابطه چراغ‌ها و باتري خودرو توجه زیادی داشته باشید.برای مثال مواردی مانند نصب چراغ‌هاي مه شکن یا چراغ‌هاي اضافی برای خودرو مي‌تواند فشار زیادی به باتري بیاورد .عمر آن را کم کند. بنابراین وقتی خودرو خاموش است و هنگامی که مي‌خواهید دوباره استارت بزنید حتما چراغ‌هاي خودرو را خاموش کنید. زیرا استارت زدن هنگامی که چراغ‌ها روشن هستند فشار زیادی به باتري خودرو وارد می‌کند.

در ترافیک‌هاي سنگین که موتور خودرو روشن است. چراغ‌هاي بزرگ را خاموش کنید. با این کار علاوه‌بر کاهش مصرف سوخت، دوام لامپ‌ها هم افزایش پیدا مي‌کند. از فشار وارده بر دینام هم کاسته مي‌شود. یکی دیگر از موضوعات اثرگذار بر باتری خودرو استفاده بیش از حد از کولر خودرو است که برای باتري مضر است. بنابراین تابستان فصلی است که به علت استفاده زیاد از کولر خودرو، باتری میزان بیشتری مصرف دارد و دچار استهلاک می‌شود.

گرمی بیش از حد باعث خرابی صفحات و شبکه‌هاي داخل باتري و همچنین کاهش رسانایی الکتریکی مي‌شود .که در نهایت باعث ضعیف شدن باتري و در نتیجه فرسودگی زودرس آن مي‌شود. سرمای زیاد هم مي‌تواند عمر باتري را کم کند. نکته دیگری که بسیاری از رانندگان خودرو باید به آن دقت کنند. توجه به قطب‌های باتري است. به اعتقاد کارشناسان همیشه باید به‌صورت چشمی قطب‌های باتری بررسی شوند. در صورتی که مواد سولفاته روی قطب‌ها وجود داشته باشد آن را با آب جوش تمیز کنید و مقداری گریس بر روی آن بمالید.

ازکجا بدانیم باتری خودروچند آمپراست؟

باطری خودرو همان منبع ذخیره برق در خودرو است که وظیفه انتقال نیروی الکتریکی را به قسمت‌های مربوطه ایفا می‌کند.تست دینام با دستگاه مخصوص است. نیروی متخصص با تست دینام شما را در انتخاب نوع باتری راهنمایی خواهند کرد. ولت باتری که به زبان ساده همان قدرت برق باتری است که تمامی باتری موجود معمولاً ۱۲ ولت است.

آمپر باتری که به زبان ساده همان میزان ذخیره برق باتری بوده بین ۳۵ تا ۲۲۰ برای خودروها متغیر است و خروجی برق باتری که ترکیبی از ولت و آمپر است یعنی در دمای -۱۸ سانتی‌گراد باتری چه قدر نیرو با ولتاژ ۱۲ می‌تواند خارج کند.

ارتباط باما

گروه تولیدی و فروش شرکت یاتاش باسابقه ای درخشان در تولید محصولات شوینده نانوی خودرو درخدمت شما عزیزان هستیم.این شرکت با سابقه ای بی نظیر در تولید شوینده های نانو توانسته در صنعت دیتیلینگ خودرو نیز وارد شود .برای تمامی مراحل شستشو بخصوص صفرتاصد شستشوی خودروهای لوکس می توانید با خیالی آسوده از شوینده های نانو شرکت یاتاش استفاده کنید.

شماره های تماس : 02165637685-02165621406-09195110625

آدرس تهران ،بزرگراه اشرفی اصفهانی جنوب پایین تر از سه راه مرزداران ـ برج نگین رضا ـ
دفتر مرکزی تولیدی یاتاش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *